Maria Bianka Lojanica, Gillis Kruisselbrink en Diede Commandeur

Dit zijn de slimste studenten van de VU!

Zijn ze echt de slimste studenten van de VU? Dat valt nooit met zekerheid vast te stellen. Maar zeker is dat  Maria Bianka Lojanica (student science aan het Amsterdam University College), Gillis Kruisselbrink (Econometrie) en economiestudent Diede Commandeur vorige week in een voorronde zeventien andere studenten versloegen.

Moeilijke vragen

Samen vormen zij het VU-team bij de Universiteitsquiz. In de voorronde moesten ze moeilijke vragen beantwoorden uit onder meer de Nationale Wetenschapsquiz en de Nationale Geschiedenisquiz.

Spelshow

In het nieuwe spelprogramma Universiteitsquiz strijden studententeams van acht Nederlandse universiteiten om de titel ‘de slimste universiteit van Nederland’. Het is gebaseerd op het populaire BBC-programma University challenge.