27 maart 2024

Decanen willen praten

Het college van decanen heeft samen met het college van bestuur een korte schriftelijke verklaring uitgegeven over de open brief van verontruste VU’ers. De decanen en het bestuur willen graag met alle betrokkenen binnen de universiteit praten over de prioriteiten en veranderen die nodig zijn. Daarbij moet de kwaliteit van het onderwijs voorop staan. Lees hier het statement.

“De onrust die binnen de VU is ontstaan is de decanen en het college van bestuur niet ontgaan. Zij hebben daarvoor begrip en betreuren dat zeer.  Het college en decanen hebben de laatste tijd intensief met elkaar gesproken over de veranderopgaven en de aanpak daarvan. Gisteren hebben de decanen en het college de gewenste verdere ontwikkeling van de VU en de prioriteiten gezamenlijk opnieuw vastgesteld. Daarbij hebben zij het onderwijs benoemd als hoogste prioriteit. Hierover willen het college en de decanen op korte termijn en in open sfeer spreken met betrokkenen in de organisatie.”