Campus stroomt vol nieuwe studenten

Het feest gaat beginnen, vandaag verzamelen honderden nieuwe studenten zich op de VU-campus, waar de introductiedagen beginnen.

Vijf intensieve dagen waarin de studenten kennismaken met hun universiteit en de stad, met minicolleges en een infomarkt, een zwembadfeest en een Uilenstedefestival en nog veel meer.

Leuk en leerzaam en, onderzoek toont het keihard aan, goed voor je studie, want onder studenten die deelnemen aan de introductiedagen is de uitval aanzienlijk lager dan onder hen die nog een weekje vakantie vieren.

VU-rector Vinod Subramaniam heeft de nieuwe studenten net toegesproken en maakt een foto van ze.