28 maart 2024

Breaking: er valt eindelijk weer eens wat te kiezen bij Geesteswetenschappen

Misschien komt het door het wervende clipje dat de huidige faculteitsraad Geesteswetenschappen maakte of door de dwingende mannenstem eronder die op bezwerende toon zegt: ‘Maybe you think you’re not the person to do this, but you are’. Al is dat filmpje op dit moment maar 47 keer bekeken.

Hoe het ook zij, bij de faculteitsraad Geesteswetenschappen zijn er voor het eerst in meer dan twintig jaar meer kandidaten (7) dan er zetels beschikbaar zijn (6).

“Dat is alleen in het allereerste jaar van het bestaan van de faculteitsraad voorgekomen”, vertelt huidig voorzitter en student literatuur en samenleving Hedwig Overwater. Dat moet dan sinds 1998 niet meer gebeurd zijn, een jaar nadat de MUB (Modernisering Universitaire Bestuursorganisatie) werd ingevoerd. Dus, dit kun je best een uniek moment in de geschiedenis van de faculteit Geesteswetenschappen noemen.

Internationale studenten

Ook zijn de kandidaten dit jaar voor het eerst voor meer dan de helft internationale studenten.

Wil je ook nog iets betekenen in de studentenvertegenwoordiging komend jaar? Dat kan nog net, voor komende vrijdag moeten de kandidatenlijsten binnen zijn voor de universitaire studentenraad en de facultaire studentenraden.

De verkiezingen zijn van 8-11 april.