28 maart 2024

Wetenschap
& Onderwijs

Wie wint de VU Scriptieprijs?

Zes genomineerden zijn er voor de VU Scriptieprijs, drie van de bachelors en drie van de masters. De beste bachelorscriptie en de beste masterscriptie winnen elk tweeduizend euro.

De prijs wordt dit jaar voor de tweede keer uitgereikt, maar de uitreiking is wel verplaatst: van de dies naar januari. Dat had vooral een praktische reden: “Veel scripties zijn pas klaar tegen het eind van het studiejaar. Het was voor faculteiten en de jury bijna geen doen om tussen eind augustus en oktober al die scripties te selecteren en te lezen. Daarom hebben we de uitreiking naar januari gehaald”, vertelt Volkert Visser, secretaris van de prijs.

De faculteiten dragen de kandidaten voor, studenten kunnen zich dus niet zelf aanmelden.

Genomineerden

De genomineerden voor de bachelorscripties zijn: tandheelkundestudenten Daphne Bachet en Emma van Kempen, die hun scriptie samen schreven, informaticastudent Evangelos Chatzykalimnios en gezondheidswetenschapper Eline Freriks.

De genomineerde masterstudenten zijn: tandheelkundestudent Hoang Dang-Vu Dang, student business administration Tessa Elisabeth Kok en geschiedenisstudent Wouter de Vries. De uitreiking is op 19 januari.