Fokke & Sukke niet in de VU-boekhandel

In de nieuwe Fokke & Sukke, Fokke & Sukke aan de studie, wordt in 93 cartoons feilloos en met veel (zwarte) humor de psyche van de moderne student blootgelegd. Je zou het boek ook kunnen lezen als survival-gids voor eerstejaars, of voor beginnende docenten. Toch is de bundel niet te krijgen in de VU-boekhandel.

De bundel, het derde deel in de hardcover-reeks van Fokke & Sukke rond een thema, is tot 1 november 2012 namelijk alleen te verkrijgen in de filialen van Selexyz. De auteurs willen hiermee de noodlijdende boekwinkelketen steunen ‘omdat we van mening zijn dat het hele boekenvak gebaat is bij het overeind houden van deze winkels’.

Fokke & Sukke, jaren geleden stonden ze ook in Advalvas en wilden ze nog wel eens een relletje veroorzaken op de VU-campus. Bijvoorbeeld toen het duo de naam des Heren eens ijdel had gebruikt.

Overal waren Fokke & Sukke tot dat moment mee weggekomen, van de grofste vuilbekkerij tot de gruwelijkste wreedheden, maar Sukke, die tijdens een tentamen plots wakker schrikt en uitroept ‘[CENSUUR]!! Ik droomde dat ik midden in het tentamen zat!!!‘ deed het bunkerbeton aan de De Boelelaan op zijn grondvesten schudden.

Niet heel lang daarna nam cartoonist Emdé de plaats van Fokke & Sukke in Advalvas in en die tekent gelukkig véél nettere cartoons.

Advalvas mag al wel twee exemplaren van Fokke & Sukke aan de studie weggeven, gesigneerd en voorzien van een fraaie originele tekening van Jean-Marc van Tol, één van de drie geestelijke vaders van het naaktgepiemelde gevogelte.

Maar die krijgt u niet zomaar! Daar moet u wel wat voor doen! Schrijf foutloos de namen van Van Tols twee mede-auteurs in een mail en stuur die naar redactie.advalvas@vu.nl. En wie weet zit u dan straks in de collegezaal lekker te lachen met Fokke & Sukke.

Uiterste inzendtijdstip donderdag 13 september 17:00 uur.