29 maart 2024

Debutantenbeurs voor Roos van Rijswijk

“Ik ben wel even met een biertje door de nachttrein gehost toen ik het nieuws hoorde.”  Roos van Rijswijk, voormalig Advalvas-columnist, zat net drie dagen non-stop in een trein toen ze een berichtje van haar vriend kreeg. Er lag een brief van het Nederlands Letterenfonds op de mat. Van Rijswijk is geselecteerd voor de debutantenbeurs om aan haar nieuwe roman te kunnen werken.

Onheilig

Haar eerste roman, Onheilig, verscheen begin dit jaar en kreeg lovende kritieken. Het is de bedoeling dat haar tweede boek in het najaar van 2018 verschijnt. Wat ze met de beurs gaat doen? “Ik ga eerst een werkende laptop kopen. Aan het geluid te horen, identificeert mijn huidige laptop zich vooral als F-16.”

Opvolger

Na de zomer wordt Van Rijswijk als columnist opgevolgd door eerstejaarsstudent Sanne Pieters